Angst in Tilburg voor de tandarts

Wanneer u of een van uw gezinsleden het eng vindt om een bezoek aan de tandarts te brengen bent u niet de enige! Een bezoek aan de tandarts wordt door velen als onplezierig ervaren. Bij kinderen komt dit voornamelijk door de inrichting van de patiëntenkamer en de handelingen die in de mond van het kind worden verricht. Ouderen zien voornamelijk op tegen het risico dat ze voor een vervolgafspraak terug moeten komen. Angst voor de tandarts kan iedereen overkomen.

Tandartsbezoek

Gelukkig lukt het velen om de angst voor de tandarts te onderdrukken en jaarlijks of eens per half jaar een afspraak te maken. Wanneer de angst voor de tandarts echter dermate sterk is dat u niet meer een afspraak durft te maken is het raadzaam hulp in te schakelen. Slecht onderhoud aan uw gebit kan zorgen voor meer complicaties, waardoor u blijvend last zult hebben van uw tanden en kiezen. Onze angsttandarts kan u helpen en begeleiden.

Tips tegen angst voor de tandarts

Het is allereerst belangrijk om over uw angst te durven praten met de tandarts, zodat deze hier rekening mee kan houden en er een wederzijds vertrouwen ontstaat. Ook is het aan te raden om uw tandarts te vragen of hij/zij u kan vertellen wanneer hij/zij bepaalde handelingen in uw mond uitvoert. Wanneer u dit fijn vindt is het vaak ook mogelijk om met een kleine spiegel mee te kijken met de tandarts. Zo weet u precies wat er in uw mond gebeurt!

Een derde tip is het afspreken van een bepaald teken met uw tandarts zodat deze weet wanneer u veel pijn heeft. Steekt u bijvoorbeeld uw hand op, dan weet de tandarts dat hij/zij de behandeling direct moet stoppen. Zo behoudt u de controle tijdens de behandeling.

Blijft uw angst voor de tandarts toch bestaan, praat dan eens met de tandarts over andere oplossingen. Bij angst in Tilburg voor de tandarts kunnen we samen in veel gevallen een passende oplossing vinden!