Kies trekken in Tilburg door ervaren tandartsen

Er zijn verschillende situaties te bedenken waarin het noodzakelijk kan zijn om een kies of tand te laten trekken. Over het algemeen gaat het bij het trekken van een tand of kies om een element van uw gebit wat niet meer behouden kan worden omdat deze is aangetast door tandbederf of door bijvoorbeeld een tandvleesontsteking. Een andere behandeling is in dit geval vaak niet meer mogelijk, waardoor de tandarts in Tilburg zal besluiten uw tand of kies te trekken. Zeker bij jongere mensen kan ook het creëren van ruimte een reden zijn om een tand of kies weg te nemen uit het gebit, zodat de rest van de tanden en kiezen meer ruimte krijgen en daardoor rechter groeien. Tot slot vormt ook een verkeerde groei van de verstandskiezen vaak een reden om uw kiezen te laten trekken. Verstandskiezen komen er in dat geval niet goed door, waardoor een tandarts kan besluiten deze preventief te trekken om verdere complicaties te voorkomen. Kiezen trekken in Tilburg kan gewoon bij ons in de praktijk.

Hoe werkt het trekken van een kies?

Bij het trekken van een kies is het gebruikelijk om een verdoving te nemen zodat u weinig voelt van de handelingen van de tandarts. Na het toedienen van de verdoving zal de tandarts het tandvlees rond de tand of kies enigszins losmaken, zodat deze meer grip heeft op de tand of kies bij het vervolg van de behandeling. Hoewel dit een vervelend gevoel kan geven, wordt het vaak niet als pijnlijk ervaren. Vervolgens wordt de tand met bepaalde apparatuur door de tandarts in Tilburg uit uw mond verwijderd.

Kies trekken in Tilburg? Kies voor een vakkundige tandarts!

Onze tandarts in Tilburg staat voor u klaar om uw pijnlijke kies weg te nemen en zo bijvoorbeeld meer ruimte te creëren voor andere kiezen en tanden in uw gebit. Wanneer een behandeling bij de tandarts niet mogelijk blijkt kan deze u doorverwijzen naar een kaakchirurg. Wilt u een kies trekken in Tilburg? Neem dan contact met ons op!