Bezoek de mondhygiënist in Tilburg

Mondhygiënist TilburgHet onderhouden van uw gebit is van groot belang om complicaties als gaatjes en ontstekingen te voorkomen. Over het algemeen ontstaan deze complicaties door tandplak, wat zich tussen en op uw tanden en kiezen bevindt. Deze substantie bestaat hoofdzakelijk uit bacteriën en producten van bacteriën die de glazuurlaag over uw tanden kunnen aantasten. Het is raadzaam om een mondhygiënist in Tilburg regelmatig de tandplak te laten verwijderen.

Mondhygiëne

Wanneer het tandplak niet wordt weggehaald, bijvoorbeeld omdat u uw tanden vergeet te poetsen, kan tandplak een gaatje of een tandvleesontsteking veroorzaken. Ook tandsteen, wat zich kenmerkt door een zwarte kleur en vaak aan de binnenzijde van het gebit zit, is het gevolg van tandplak wat niet voldoende verwijderd is bij het poetsen. Voorkom tijdig problemen met uw gebit en breng eens een bezoek aan de mondhygiënist in Tilburg. Deze kan uw tandplak en hieruit voortgekomen tandsteen voor u verwijderen om complicaties te voorkomen.

De essentie van het verwijderen van tandsteen

Het verwijderen van tandsteen door een mondhygiënist of tandarts in Tilburg is belangrijk om complicaties als ontstekingen en gaatjes tegen te gaan. Tandsteen is het gevolg van het verkalken van tandplak op uw tanden en kiezen. Door goed te poetsen kunt u dit verkalken tegengaan. Wanneer tandplak eenmaal ontstaan is kan nieuw tandplak zich eenvoudig aan de al bestaande tandsteen hechten. Op een gegeven moment zal de ontsteking zich uitbreiden en het kaakbot aantasten, met losse tanden en kiezen tot gevolg in een later stadium. Reden genoeg om uw gebit te laten onderhouden door een mondhygiënist of tandarts!

Tips van de mondhygiënist in Tilburg

Naast een bezoek aan de mondhygiënist of tandarts in Tilburg kunt u vanzelfsprekend ook zelf zo goed mogelijk voorkomen dat tandplak op uw tanden en kiezen blijft zitten. Poets uw tanden bijvoorbeeld tweemaal per dag minimaal twee minuten zorgvuldig en gebruik hierbij altijd fluoridetandpasta. Dit maakt het tandglazuur sterker zodat de kans op gaatjes kleiner wordt. Voor het reinigen van de ruimtes tussen uw tanden en kiezen kunt u gebruik maken van tandenstokers of tandenragers, die ontstekingen van het tandvlees tegengaan.